Köpvillkor
Allmänt
Dessa villkor gäller för beställningar av privatpersoner från spicychicken.se
(nedan även benämt ”Spicy Chicken Shop”). MAX Burgers AB säljer merch
(nedan kallat produkt/produkter) på spicychicken.se via Internet till
privatpersoner i Sverige med svenskt personnummer. Ansvarig för och
hantering av spicychicken.se är MAX Burgers AB och Åkestam Holst AB. För att
handla hos oss måste du ha fyllt 18 år samt ha en giltig svensk id-handling för
emottagande av paketförsändelser. Om du är under 18 år behöver du ha fått
samtycke till ditt inköp från din vårdnadshavare. För kortköp där kunden är
minderårig ansvarar vårdnadshavaren för betalkortet.
Produkterna säljs endast på spicychicken.se och finns endast tillgängliga via
Internet och i ett begränsat antal.
FÖRHÅLLANDE TILL SHOPIFY
Spicy Chicken Shop drivs av Shopify, vilket gör det möjligt för Max Burgers
AB att tillhandahålla tjänsterna till dig. Alla köp och försäljningar du gör via Shopify sker dock direkt med Max Burgers AB via Spicy Chicken Shop.
Genom att använda tjänsterna erkänner och samtycker du till att Shopify inte
ansvarar för försäljningen mellan dig och Spicy Chicken Shop,
inklusive skador eller förluster som uppstår till följd av köpta produkter och
tjänster. Du befriar härmed Shopify och dess dotterbolag från alla anspråk,
skadestånd och ansvar som uppstår till följd av eller i samband med dina köp
och transaktioner med Spicy Chicken Shop.
Beställning och orderbekräftelse
Beställning görs på kampanjsidan spicychicken.se. Avtal om köp träffas först när
vi bekräftat beställningen genom att skicka en orderbekräftelse till den
mailadress du angivit. Genom att genomföra ett köp på spicychicken.se
accepterar du dessa villkor. Genom att acceptera villkoren förbinder du dig att
följa villkoren i sin helhet samt bekräftar att du har tagit del av
integritetspolicyn. Vi förbehåller oss rätten att korrigera ordrar om leverans av
någon anledning inte kan ske, samt om beställningen innehåller fler produkter.
Produktinformation, priser och betalningsvillkor
Produkter som presenteras på spicychicken.se utgör ett limiterat sortiment
under en limiterad kampanjperiod. Generell information om produkterna på
spicychicken.se (innefattande information om produkternas egenskap och
funktion) lämnas på produktsidan. Produktbilderna på hemsidan garanterar inte
att produktens exakta utseende och beskaffenhet återges. Aktuellt pris på
produkten lämnas på spicychicken.se. Priset anges i SEK och inkluderar moms.
MAX Burgers AB reserverar sig för eventuella fel i pris- och produktinformation
eller i övrigt på kampanjsidan spicychicken.se. Vid eventuella felaktigheter
förbehåller sig MAX Burgers AB rätten att korrigera detta i efterhand. MAX
Burgers AB reserverar sig för prisjusteringar, slutförsäljning,
lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av tekniska specifikationer och
eventuella typografiska fel på shopify.se eller i våra annonser. Vi
förbehåller oss rätten att annullera felaktiga ordrar.
Som kund är du medveten om och accepterar att genomförandet av ett köp på
spicychicken.se medför betalningsansvar. Betalning erläggs genom
kortbetalning.
Ändring eller avbeställning av order
Observera att eftersom du förskottsbetalar din order kan inga ändringar av
köpet göras efter att betalningen är genomförd.
Som kund har du möjlighet att avbeställa hela din order utan avgift fram till
dess att försändelsen har lämnat spicychicken.se:s lager. Avbeställning ska
mejlas till info@spicychicken.se. Notera att din avbeställning inte går igenom
förrän du får en bekräftelse på att avbeställningen har genomförts. Om ordern
har hunnit expedieras kan du komma att debiteras 149 kr i kostnad för outlöst
paket.
Frakt, leverans och ej uthämtade paket
Alla beställningar som läggs innan kl. 12.00 hanteras normalt inom 3–7 dagar.
MAX Burgers AB kan inte lämna någon förseningsgaranti för varor som lämnat
spicychicken.se:s lager. Det betyder att den totala leveranstiden innan
produkten når dig kan bli längre än vad som anges som normalt. Produkterna
levereras endast inom Sverige. Kunden har alltid rätt att häva köpet vid
leveransförseningar. Kontakta info@ spicychicken.se om du önskar häva ditt
köp. Vid hävning sker återbetalning inom 30 dagar från det att hävning
vidtagits.
Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår
vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc.). Därför tar vi ut en
avgift om 149 kr om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos
postombudet i 14 dagar innan den returneras till oss. Observera därför att om
du ångrar ett köp och vill returnera produkten behöver du först hämta ut
paketet och därefter returnera enligt beskrivning nedan.
Ångerrätt
Vid utövande av ångerrätten, vänligen mejla till info@spicychicken.se inom 14
dagar från och med dagen efter det att du mottagit produkten.
Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt lagen om distansavtal och
avtal utanför affärslokaler (SFS 2005:59). Ångerfristen börjar löpa dagen efter
den dag du mottagit produkten. Om ångerfristens sista dag infaller under en
lördag, söndag eller helgdag förlängs ångerfristen till nästkommande vardag.
En förutsättning för att utöva ångerrätten är att produkten är oanvänd och att
produkten och dess förpackning är oskadad.
Du har rätt att undersöka produkten i den utsträckning som krävs för att
fastställa dess egenskaper eller funktion. Du kan dock bli skyldig att ersätta för
produktens värdeminskning om produkten har använts eller hanterats i större
utsträckning än vad som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller
funktion. Sådant prisavdrag kan uppgå till produktens totala pris och kan dras
av från det pris som ska återbetalas enligt nedan. Återbetalning sker i enlighet
med vad som anges nedan.
Reklamation
Om du har fått en defekt eller felexpedierad produkt ska du
omgående, och i vart fall inom skälig tid från att felet upptäcktes eller borde
ha upptäckts, kontakta kundservice via mejl info@spicychicken.se. Beskriv
felet så utförligt som möjligt. Om problemet inte kan lösas får du
naturligtvis reklamera produkten. Reklamationer ska göras i enlighet med de
instruktioner du får av oss. Vid reklamationer ska du skicka en bild på
produkten och skadan samt en kort beskrivning av felet till info@
spicychicken.se. Reklamation ska ske inom skälig tid efter mottagandet av
produkten. När produkten returnerats och reklamationen godkänts
kompenseras du i enlighet med reglerna i konsumentköplagen
(2022:260) genom att du återfår din betalning för produkten. Vid godkänd
reklamation sker återbetalning i enlighet med vad som anges nedan.
Om det vid kontroll av produkten konstateras att produkten inte har något fel
som omfattas av felansvaret (exempelvis på grund av yttre påverkan) debiteras
en avgift på 149 kr för felsökning och frakt för att täcka kostnader för returen.
Retur
Retur av produkten med anledning av utnyttjande av ångerrätt eller reklamation
bör ske i originalförpackning eller i annan för produkten lämplig förpackning
samt väl förpackad (exempelvis brun wellpappkartong). Skickas produkten
tillbaka i annat emballage än förpackningen den kom i och eventuella
transportskador uppstår till följd av bristfälligt emballage debiteras du som
kund. Du erhåller en adresslapp när du kontaktar info@ spicychicken.se.Du ska
skicka produkten i retur till angiven adress på retursedeln utan onödigt dröjsmål
och senast 14 dagar efter den dag då du meddelat oss om ditt beslut att utöva
ångerrätten. Fraktkostnader i samband med retur bekostas av köparen.
Återbetalning
Om du utövar din ångerrätt betalar vi tillbaka priset för produkten, däremot inte
kostnaden för returfrakten och eventuell ersättning för varans värdeminskning
på grund av användning eller hantering.
Vid reklamation på grund av fel eller skada återbetalas alla betalningar inklusive
frakt och returfrakt. Avdrag görs för kostnader motsvarande 149 kr om varan
reklamerats felaktigt.
För utövande av ångerrätten eller vid reklamation sker återbetalningen senast
inom 14 dagar efter det att vi fått tillbaka produkten från dig eller tills du sänt
in ett bevis på att du återsänt produkten, beroende på vilket som inträffar först.
Har du hävt köpet på grund av leveransförseningar sker återbetalning inom 30
dagar från det att hävning vidtagits.
Samma betalningsmedel används för återbetalningen som du själv har använt för köpet. Ingen kostnad utgår för själva återbetalningen.
Transportskador
Det är viktigt att du säkerställer att ditt paket är oskadat när du får det. Om ditt
paket är skadat, be ombudet göra en notering om skadan vid utlämning eller
meddela att du inte vill ta emot paketet på grund av skadan. Eventuell
transportskada ska anmälas till info@ spicychicken.se.
Upptäcks transportskada först efter att du öppnat paketet ska du göra en
reklamation enligt ovan. Transportskador ska helst dokumenteras med
fotografier som tydligt visar skador på innehållet, förpackningens skick,
eventuella skador på det stötdämpande inneremballaget och fraktsedeln. Allt
emballage måste sparas tills reklamationsärendet är avslutat.
Ansvar för fel
MAX Burgers AB:s ansvar till följd av fel i produkten, försening eller skada
(såväl direkt som indirekt) är begränsat till vad som följer av villkoren samt av
konsumentköplagen (2022:260). Ytterligare rättigheter för dig som kund kan
dock följa av respektive tillverkares egna till slutkund riktade garantier eller
produktansvarslagar. MAX Burgers AB ansvarar under inga omständigheter för
indirekta skador eller följdskador.
Personuppgifter
I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina
uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service du kan
förvänta dig av oss. Informationen du lämnar om dig själv används av MAX
Burgers AB och Reklambyrå Åkestam Holst AB genom spicychicken.se och våra
samarbetspartners för betalning och leverans. Information om hur vi behandlar
dina personuppgifter och de rättigheter du har framgår av integritetspolicyn.
Immateriella rättigheter
Innehållet på spicychicken.se ägs av MAX Burgers AB eller dess licensgivare.
Allt innehåll på spicychicken.se, såsom text, grafik, logotyper, bilder, ljudklipp,
digitala nedladdningar och annan mjukvara, är skyddat av svenska och
internationella marknadsrättsliga och immaterialrättsliga lagar.
Utskrift eller annan kopiering av materialet är tillåten för eget, privat, icke-
kommersiellt bruk. Det är förbjudet att kopiera, spara eller på annat sätt
reproducera, bearbeta, ändra, överföra, överlåta, utnyttja eller exploatera
materialet eller delar därav utan på förhand givet skriftligt tillstånd av MAX
Burgers AB.
Övrigt
MAX Burgers AB kan inte hållas ansvarigt för olägenheter som uppstår på grund
av omständigheter utanför vår kontroll, såsom krig, uppror, extrema
väderförhållanden, avbrott i allmänna förbindelser, varubrist, export- eller
importrestriktioner, myndighetsbeslut, strejk, lockout, blockad, eldsvåda,
explosion eller annan olyckshändelse.
De uppgifter som lämnas på spicychicken.se utgör inte någon utfästelse om
användbarhet, lämplighet eller garanti annat än där så är direkt angivet. Det
aktuella erbjudandet gäller så länge lagret räcker, om inte annat anges.
MAX Burgers AB förbehåller sig rätten att när som helst ändra dessa villkor.
Tvist och konsumentklagomål
Du är alltid välkommen att kontakta kundservice via info@spicychicken.se.
Kundservice har öppet helgfria måndagar till fredagar och svarar vanligen
inom 24 timmar under dessa dagar.
Kontakta oss
Kontaktformulär för konsumentservice och reklamationer: info@spicychicken.se
Organisationsnummer: 556517-8422
Hosted by: Åkestam Holst AB
Adress: Tulegatan 13, 113 53 Stockholm
Mailadress: info@spicychicken.se